There was an error in this gadget

Tuesday, December 2, 2008

Kenangan Di Sharodz 1990 - 1992 (Babak Kedua)

Bincang punya bincang.....kata sepakat telahpun dibuat.... Kami terpaksa dipindahkan ke "Dorm Tahanan" Block F sebelah bilik Mak Midah. Dangerous tau! Mau taknye....Mak Midah tu terkenal dengan Kegarangannya kalau di asrama la...kalau waktu dia mengajar ok....baiieekk punya (tag line dafi af5). Sesapa je yang kena hantar ke sana? 1. Aku la... 2. Sriy 3. Zarieyn 4. Ieyla Kechik 5. Pajay 6. Ayun & 7. Nao (harap korang tak marah aku letak nama korang kat sini) tapi....bukan kami jer ada lagi campur dengan kakak form 4 yg memang sekepala dengan kitorang.... + 2 Pengawas asrama yang diarahkan untuk menjaga kitaorang....hehehehheh sampai macam tu sekali tau... Sebelum ni rasanye mmg tak pernah wujud istilah "Dorm Tahanan" tu...tapi dek kerana letih dengan perangai kami yang nakal2 manja ni...terpaksa la diwujudkan dorm tu. Pening kepala gak la Uztazah Jumaiyah masa tu....hehhehe Modus operandi adalah supaya kami sedar dengan kesilapan yang dilakukan...tapi kalau dah namanya pun nakal2 manja....memang la tak makan saman nyer...bukan buat apa pun....habis2 gi panjat pokok mangga kat depan block F tu... Buahnya bukan main masak ranum lagi....menggiurkan...tu yang tak boleh tahan tu.... tapi kitorang ni memang jenis "musang"...tak main la buat keje waktu siang... aktiviti akan dijalankan pada waktu malam....panjat pokok mangga waktu malam...merayap waktu malam...memacam la... Pernah sebelum kena pindah blok F, masa dok kat Blok G, kami dok pakat main hujan kat belakang ampaian....dengan selambanya main hujan macam dalam adegan "Kuch Kuch Hota Hai" tu....memang advance la bab-bab tu.... Masa tu memang tak pikir apa pun cuma nak happy jer.... sebab masa kecik2 dulu klu nk main hujan mama aku mesti tak kasi...takut demam la katanya...dah..bila kat asrama lepaskan gian la...hehehehhe seronok oooo......
Kita sambung balik bab "Dorm Tahanan".... bila dah dimasukkan ke situ, semua pergerakan terkawal...sebab dekat dengan bilik warden la katakan.... (Selalunya klu nk buat nakal2 manja tu weekand la...kan cuti) Ingat lagi...biasa la Sharodz kan sekolah agama...bila hari ahad sure ada kiammulalill...kena la bangun pukul 5.30....ada sembahyang tahjud, sembahyang sunnat duha, macam2 lagi...(memang selalunya kami ikut) walaupun tersenggut2 kat dalam dewan besar tu...tapi ada satu ahad yang hening tu....kami tak ikut. Mana taknya masa malam tu semuanya jadi musang...merayap jumpa kakak angkat la...jumpa adik angkat la...memacam la....tapi klu dipikir2 kan kami ni jarang la masa tu dok 'dating'...kami lebih suka buat hal sendiri...aktiviti kami selalunya sampai ke pagi la...dh nak dekat2 subuh baru la nak cari katil....so nak dijadikan cerita...bila balik bilik tu..dh nk kena bangun pi dewan besar la...dek kerana mengantuk yang teramat sangat...dengan selambanya kami kunci pintu dorm...so bila tak bangun pun orang tak masuk la untuk kejutkan...apa lagi..bergegar la block F pagi subuh tu kerana warden dok gegar pintu bilik kami....tapi sorang pun makhluk kat dalam bilik tu tak bangun...mengantuk! mcmana nak bangun.... Nak tau apa jadi lepas tu.....kita tunggu selepas pesanan penaja ni..... SABAQ NA!!!!

Bulan...Senyummu penuh makna


Bulan......
Senyum mu penuh makna
Senyum mu memberi kesan yang mendalam
Senyum mu terkesan dihati ini

Bulan.....
Apakah makna senyuman mu itu?
Apakah sindiran yang cuba kau sampaikan
Apakah senyum itu memberi satu kejutan yang bakal menggegarkan?

Bulan.....
Andai senyum itu satu pesanan
Maka sampaikanlah pesanan itu
Secara telus dan terus
Agar senang untukku fahami
Agar senang untukku rasai

Bulan.....
Munginkah ada sesuatu yang tersembunyi disebalik senyuman mu itu?
Senyuman itu kadangkala menakutkan aku
Senyuman itu kadangkala menghantui fikiranku
Apakah sebenarnya yang ada disebalik senyuman mu itu....

Bulan......
Aku pasti...ada yang tersirat dilindungan mu...
Aku pasti...ada utusan di benak mu
Aku pasti...ada rasa yang cuba kau utuskan...
Berkatalah bulan....andai ada yang masih tersemat dikotak fikiranmu...

Monday, December 1, 2008

Hantaran ku....Cewah!!


Ni hantaran yang bakal aku dapat...hehhhee Sebenarnya tak sabar nak guna benda kat dalam tu...benda2 aku dh abis....nak beli rugi..benda dh ada...so...kena la tunggu lagi 3 bulan lebih.... Lama gak la nak kena tunggu... Aku dh ushar dh tunang aku...nk bukak je...ambik yang nak dulu tapi macam gelojoh sangat la plak.... So, kena la aku belajar bersabar.... Korang pun tahukan yang aku ni mmg jenis yang kurang penyabar skit... Semua benda nak cepat...tak kira apa pun... Kekadang En Karman (Tunang aku) pun give up gak dengan perangai aku... tak tahu sabar...hehehhe Tapi apa nak buatkan... Aku kan memang jenis mcm tu...
Apa-apa pun nanti bila sampai waktunya aku dapat guna gak benda ni....

Penat nyer.........


Ingatkan hari minggu ni nak la lurus2kan badan....tapi nampak gayanyer tak dapat la....mana tak nyer....adik aku....tetiba nk pindah rumah....nak duk dgn kekawan bujang dia....aku la yg jadi mangsa kena kemas bebarang dia...byk lak tu...tu yang letih tu.....
Sampai katil pun tak sempat nak kemas...bersepah2...pening kepalo den ni ha..