There was an error in this gadget

Friday, February 6, 2009

Lama tak mengarang.....


Dah lama sangat aku tak mengarang dalam blog ni...masalahnya banyak sangat yang sedang difikirkan...sampai berserabut kelapa hotok ni...hehehehe. Aku kekadang sampai dah naik tension. Mana taknya, sebulan lagi majlis perkahwinanku akan menjelang tiba tapi banyak yang belum siap...ayah aku siap renovate rumah lagi...aduhai...yang kesian nye mama aku la...dia dah la sesorang kat umah tu...adik pompuan aku ada la 2 orang kat umah tu tapi bukannya leh harap pun...yang sorang tu taunye cuma basuh baju, sidai baju dgn sapu sampah je....kekadang rajin datang baru la basuh pinggan...yang sorang lagi tu mmg tak harap pun sebab OKU...takpe la...tapi aku kira mama pun tak harap dengan diorang gak sebab mama aku ni perfectionist orang nyer. Serba serbi nak kena sempurna letak duduknye. Hai la mamaku sayang!
Tu baru kisah mama aku, papa aku pulak lain hal nye....sibuk renovate rumah...dah upah orang tu dah la...dia pun sama nak menyumbangkan tenaga...dah sampai terhempap beruti kaki dengan jari tangan. Siap biru dah kuku tu....mama and papa aku ni memang orang yang tak tau nak duduk diam. Ada je benda yang nak dibuatnye. Dah la projek ayam kampung baru nak bermula, projek kambing lagi...hai macam2. Kesian aku dengan parents aku, buat memacam untuk anak2 dia...sampai kekadang tu badan penat pun diorang tak hiraukan...ntah bila masa berehat pun aku tak tahu....rasanye tido bukan nya lama pun..klu aku balik kampung tu, pukul 2 - 3 pagi baru tido dok bersembang dengan kitorang...pukul 6 dh bangun...hush...berapa jam je tido. Pastu bukan ada baring2 lagi pun....macam tu la aktiviti diorang...
Sebenarnya aku risau....lagi2 bila dah dekat sangat majlis aku...risaukan komitmen yang akan aku tanggung. Risaukan tanggungjawab yang akan aku pikul...besar tanggungjawab tu beb..bukan mudah....dan tak lama lagi aku akan ada 2 buah famili...famili aku dan famili suami....dah lagi satu hal....takut la...aku bukan biasa...lagi pulak orang pantai timur ni...lain skit fesyen nye...cuak aku...aduyaiii

3 comments:

mama_aifan said...

kenapa la hang ni dok gabra sgt. bila tgk si romo ni gabra, akak pun dah naik cuak pulak.harap2 maintain senyum atas pelamin, jgn tido pulak atas pelamin :) Anyhow, take care ur self babe.

azileendasaleh said...

ko risau sgt kot romo..relax..relax.. aku doakan everything will go smooth... be happy!!

Intan Lily said...

mama aifa : ntah la...risau sangat kot....atau pun sebenarnya orang takut tanggungjawab lepas tu kot....hehehhehe...orang tak bersanding pun....

azileendasaleh : aku gabra la....maklum la dah 32 tahun baru nak kawen...mau tak..lagipun aku risau la kehidupan lepas tu...ko doakan la aku yek...